عملت ايه بعد التخرج؟؟!

Graduate Faculty of Archaeology ملتقى الخرجيين و الطلاب بكليات الآثار جامعة القاهره أو جامعة الفيوم أو جامعة جنوب الوادي ، للإستفادة من خبراتهم ومعرفة جداول أعمالهم بعد التخرج .
Moka
أثرى جديد

مشاركة بواسطة Moka »

ههههههههههه والله ضحكتني يادؤدؤ
بالعكس المجال قدام الشباب مفتوح أكتر مننا لأنهم ممكن يشتغلوا اي حاجة سواء فترة صباحية أو مسائية
وماتسمعش كلام اللي يقولك كورسات وكلام فاضي من دا
هاتضيع فلوسك أو بمعني أصح فلوس الأهل علي الفاضي
وبالتوفيق إن شاء الله ليك ولينا جميعاً
صورة
ربما تجمعنا أقدارنا ذات يوم
ღ♥ღღ♥ღ
بعدما عز اللقاء
ღ♥ღ
فإذا التقينا لقاء الغرباء
ღ♥ღღ♥ღ
ومضي كل إلي غايته
ღ♥ღ
لاتقل شيئاً
ღ♥ღ
فإن الله شاء
ღ♥ღ
sisicc
أثرى جديد
مكان: الفيوم

مشاركة بواسطة sisicc »

لأ يا دقدق المستقبل بإيد ربنا ومش عشان احنا كان حظنا وحش معناه انك تلاقي نفس المصير

يمكن ان شا الله ربنا يكرمك بحاجة كويسة وفي مجالك

أو حتى بعيد عن مجالك المهم انك تاخد بالاسباب
وحكاية الكورسات دي
معظم اللي بيتكلموا أو على الأقل أنا كنت بعيدة عنها تماما لأني كنت بحلم الاحلام الوردية أو ال صورورها لينا الدكاترة قبل التخرج فـــ كنت معتمدة على الله ثم الشهادة والتقدير

وبعدين عايزة أقولك اني بعد الفترة الطويلة دي لقيت بداية طريق لشغل في مجالي بس لسه مكملتش الحكاية على الآخر بس أعتقد انو دا كرم من ربنا كبير لأني الحمد لله مبسوطة بيه

وعشان كمان تبقا عارف شغل الهيئة كــــــــــــــــله بالوسايط
يعني لو مش معاك واسطة بصراحة متتأملش أوي انك تشتغل في مجالك :733b352d4468a9a1eaa :733b352d4468a9a1eaa أو على الأقل في الهيئة
ونرجع ونقول برضو انو دي مش قاعدة ثابتة لأني أعرف ناس كتير اشتغلوا ومن غير واسطة
ف الأول والاخر دا توفيق من ربنا ونصيب في كل أحواله ربنا بيختار لك الأفضل ولو علمتم ما في الغيب لاخترتم الواقع

ربنا يوفقك يارب ويبقا حالك أحسن من أحوالنا :) :)
لكل شيء إذا ماتم نقصان ** فلا يغتر بطيب العيش إنسان
هي الأمور كما شاهدتها دول ** من سره زمن .. ساءته أزمان
وليست الدنيا تبقي على أحد ** ولا يبقى على حال لها شان

سيف سيف
أثرى جديد

مشاركة بواسطة سيف سيف »

واله ياجماعه انا وانا بدرس بحاول ادور علي شغل في مجالي انا فاضلي سنه ان شاء الله واتخرج وبجانب الدراسه فا انا شغال بس شغل مرهق شويه بحاول اتخلص منه وادور علي اللي الافضل في فكره حلوه اوي فكرت فيها اننا نعمل حاجه زي جمعيه ليها فكره واساس عندي هيحس كتير من احوال المعيشه لوحد يحب ندرس الموضوع ويحب يعرف اكتر ممكن يكلمني ع الميل (تم حذف الإيميل لأن عرضه مخالف لشروط المنتدى)
زائر

رد: عملت ايه بعد التخرج؟؟!

مشاركة بواسطة زائر »

انا الحمد لله بعتبر نفسى من المحظوظين انا خلصت فى يوليو ودخلت جيش فى اكتوبر وخلصت فى ديسمبر ومضيت عقد فى يناير وربنا كرمنى واشتغلت فى منطقة هادية لكن من اهم المناطق الاثرية وكنت تالت اثرى فى المنطقة وقررت اتجوز وكمان اكمل دراسات والحمد لله سعيد جدا فى حياتى الزوجية وكمان حصلت على ماستر وان شاء الله اناقش دكتوراه قريب وكمان اتعيت وبقيت كبير مفتشين وبعدها بقيت مدير منطقة فى سن مبكرة جدا - يارب اشوف الكل سعيد ومبسوط - والحمد لله الظروف الان احسن من الاول بكتير لكن انا لحظت نقطة سلبية عند الاثريين بصفة خاصة انهم سلبيين جدا رغم ان عددنا قليل جدا قياسا باى تخصص تانى وان شاء الله المرة الجاية هنتكلم على تجربة الاثرى فى المواقع الاثرية مع التخصصات الاخرى يارب اشوف الاثريين ايد واحدة
أضف رد جديد

العودة إلى ”خريجين كلية الآثار“